Halmstad mamman

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Lördagkväll och ett litet bekymmer..

Av Emma - 27 juli 2013 21:34

Lucas och Kevin har precis somnat, eller iallafall gått och lagt sig och det är tyst inne i rummet.

Jag har precis beställt böcker till kursen som vi ska börja läsa i september, NO/teknik. 1850 kronor på böcker känns inte så där superroligt direkt.. Kunde gjort roligare saker för de pengarna om man säger så. Men det är ju ett nödvändigt ont. Fast denna gången känns det ändå som att man kan använda sig av böckerna även när man jobbar sedan och förhoppningsvis så blir det en rolig kurs! Men nu är böckerna beställda så då behöver man inte tänka mer på skolan än på någon vecka iallafall. Nu är det jobb istället.

Och denna dagen har inte varit en rolig dag på jobbet kan jag säga. Jag har varit själv hela dagen med barnen och det blev fler barn än det var tänkt från början eftersom någon hade skrivit in några barn på fel tid. De stora barnen som var där 6 och 8 år har verkligen testat alla gränser som finns.. Jag har aldrig någonsin behövt bli arg på någon när jag jobbat tidigare men det ha jag blivit idag och mitt val av ålder på barn att jobba med känns verkligen helt rätt. Har visserligen aldrig tvivlat på vilka jag vill jobba med heller men jag har ju defenitivt inte ändrat mig efter idag! Jag gillar mina 1-5 åringar!!


Men jag har ett litet problem som jag har funderat över nu kväll. Kevin fyller ju snart år men ja har ingen aning om vad man ska köpa till honom. Han ska få en ny cykelhjälm som är lite större än den han har nu men mer då?

Han har allt han behöver och det känns ju löjligt att köpa en massa skit bara för att han ska få någonting. Kläder behöver han men det tycker ju inte han är roligt att få. Frågar man vad han vill ha vill han ha blå bilar, men bilar har de i överflöd så det tänker jag inte köpa till honom. Får nog fundera lite till och kolla lite i affärerna för att se ifall jag hittar någonting. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 maj 2016 10:14


Veckorna går, sakta fast ändå fort. I morgon går vi in i vecka 37, alltså bara 4 veckor var till beräknat datum! Jag hoppas ju att det blir lite tidigare men det är väl lika bra att ställa in sig på att gå över istället. Så kan man ju bli glatt öve...

Av Emma - 7 april 2016 19:57


I morgon är det exakt en vecka kvar tills jag slutar jobba. Känns skönt eftersom det är tungt att jobba med magen på en yngrebarnsavdelning. Samtidigt som det ska bli tråkigt. Det har precis kommit en ny kollega i mitt arbetslag och det är mycket som...

Av Emma - 6 april 2016 08:32


Ojojoj vad tiden går! Sist jag skrev något här var i somras och efter det har det hänt massor. Jag är fortfarande kvar på samma jobb men jag jobbar bara denna och nästa vecka också. Sedan går jag hem på gravpeng. För i juni ska det nämligen komma ...

Av Emma - 25 juli 2015 10:13

Det har nu gått en vecka sedan semestern började. Helt underbart att bara få vara ledig, utan stress från skola. Fick även ett glädjande mil igår! Så nu kan jag snart ansöka om min legitimation!! Vet knappt om jag har fattat att jag faktiskt är kl...

Av Emma - 16 juli 2015 09:28

Vi är redan inne på mitten av juli månad. Examen är tagen, uppsatsen är godkänd och examensbeviset är ansökt. Jag har jobbat i en och en halv månad och det känns verkligen kanon!! Men nu är det bara två arbetsdagar kvar, idag och i morgon sedan vä...

Ovido - Quiz & Flashcards