Halmstad mamman

Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Emma - 16 juli 2013 14:24

Tycker att det är så tråkigt när folk ska klanka ner på det man gör. Flera gånger när man säger att man läser till förskollärare får man höra massa negativt. Det är allt från

"Hur kan du gå så länge skolan och ta studielån för att leka och byta blöja" till

"Hur kan man vilja jobba med sånt, stackars dig".

Men jag har valt att läsa till det efter som jag tycker att det är roligt att jobba med barn. Man får vara en del av barnens uppväxt, man får lära dem massa nya saker, se hur de utvecklas och varje gång man kommer till jobbet springer barnen fram mot en och man får massa kramar och likadant när man går hem så blir det kramar innan man går. Det är nog inte många yrken där man blir så uppskattad, visst finns det negativa saker med men det finns det inom alla yrken. Men en sak är säker och det är att det handlar om så mycket mer än att bara leka och byta blöja. Visst det är en del av yrket med men som sagt, det är så mycket mer. 

Och är det ingen som hade velat jobba med detta vad skulle då hänt med alla barn, då skulle just du som är så negativ till mitt val av yrke kanske inte kunna jobba själv för att ingen ville ta hand om ditt barn!

Det finns massa yrken som jag överhuvudtaget inte alls hade kunnat tänka mig att jobba med men jag säger inte massa negativt om dem! 

Tycker som sagt att det är supertråkigt att man ska få så negativa reaktioner på någonting som man valt att göra för att man tycker om det!



Av Emma - 16 juli 2013 14:11

Om två timmar påbörjar jag min 92 timmars vecka.. Jobbar 16-15.30 detta första passet, men jag tror bara att det var två sovbarn i natt så det blir väl rätt så lugnt hoppas jag.

Mina egna barn har varit förvånansvärt snälla idag, de har lekt lugnt och stilla och bara något enstaka bråk. Är nästan lite förvånad men hoppas att det kan fortsätta så. Så jag har hunnit med att tvätta 4 maskiner tvätt, diska, laga mat och duscha medan de har lekt.

Nu har jag precis lämnat mina små troll på förskolan och äter några knäckebröd innan det är dags att åka till jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards