Halmstad mamman

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Emma - 10 juli 2013 21:16

Eller det känns så iallafall. Jag hade ju från början 65 timmar på sju dagar men de har nu utökats och blivit 92 timmar istället. Kommer knappt träffa Rasmus någonting, barnen träffar jag lite men mannen min blir det inte många glimtar av och gymmet går inte alls.. Barnpassningen är ju stängd så jag kan ju inte gå dit på dagarna heller när jag har några minuter över innan nästa pass börjar. Men jag får väl ta igen förlorad tid vid ett annat tillfälle!

Det blir ju skönt sen i augusti när lönen kommer så man får väl se det så.

Nu ska jag ta och borsta mina tänder och sedan kolla på 24 tror jag innan det är dags att sova.


Natti natt!

Av Emma - 10 juli 2013 14:47

 

Listan är nu färdig och alla punkter strukna och även ungarnas rum är städat. 

Dock är det städat under hot.. Det såg ut som tredjevärldskriget där inne och de vägrade plocka undan så jag kunde dammsuga. Så jag hotade med att dammsuga upp alla legobitar som låg på golvet. Och ja, jag vet att hot inte är pedagogiskt och att det säkert finns andra sätt att få dem att städa men efter denna förmiddagen orkade jag inte diskutera med dem utan det fick bli den enkla utvägen vilket även var väldigt effektivt denna gången. 

Så nu sitter de och spelar under tiden som jag gjorde mig i ordning. Jag är klar men de skulle bara göra klart en bana. Sen bär det av in till stan 16.30 ska jag vara hos sjukgymnasten så det får bli en sväng in dit innan och kolla vad det finns för någonting, det är ju EM i damfotboll i Halmstad så det finns saker inne på torget. Vet inte vad men vi får väl se om det är någonting att ha.

 

Efter en förmiddag med massa bråk sitter de nu fin och spelar tillsammans, tänk om de alltid kunde vara så snälla mot varandra!

Av Emma - 10 juli 2013 11:02

 

Några saker har jag hunnit med mellan alla bråk.. Syskonkärleken är inte på topp om man säger så, de bråkar hela tiden, saker flyger, de slåss, skäller på varandra och skvallrar på varandra hela hela tiden. 

Jag skickade ut dem innan men de kom in nästa direkt för de tyckte att det var för kallt ute. 

Får väl se hur mycket jag hinner med idag. Ska ta och börja med maten nu, fläskpannkaka får det bli!

Ovido - Quiz & Flashcards