Halmstad mamman

Alla inlägg under december 2013

Av Emma - 11 december 2013 12:27

Presentationen igår gick bra. Vi har inte fått våra betyg än men ajg tror ju att det blev godkänt iallafall så nu kan man bocka av ännu en kurs. Men När en examination är klar är det bara till att ta tag i nästa!

I morgon är det examinationsseminarium för vfun och på tisdag ska jag ha skrivit en tenta på sex sidor. Helst ska den vara klar tills dess samtidigt som jag ska bedömma en annans text och ha läst ytterligare två till.. Andas kan man ju göra nångon anna gång! 


Så nu är ska jag ta och läsa igenom det som vi ska ha till morgondagen och sen se ifall jag hinenr börja kolla på tentan lite. Annars får den vänta tills i morgon eftermiddag.

Av Emma - 10 december 2013 09:59

Efter fyra veckors uppehåll från skolan är det nu dags igen.. Och vi startar självklart med det värsta jag vet! Muntligpresentation i 15 minuter, INDIVIDUELLT. Jag har precis börjat vänja mig vid att göra presentationer i grupp och nästan att det känns okej. Men varför stanna kvar i sin "comfortzone"? De är ju fruktansvärt onödigt, bättre att utmana direkt innan man blir för bekväm där, eller?


Längtar tills klockan slår 16 och denna skoldagen är över. Men som Rasmus sa till mig, tänk ikväll på combaten, där kan du slå ut all ilska över denna tentan och bara släppa den sedan. Sen är det ju ny release ikväll med så det ska bli extra roligt! Får väl se hur det går med min tränkigsvärk jag har i vaderna.. Kan ju säga att jag hittat en ny träningsform som faller mig i smaken, Grit, lovely!

 

Av Emma - 9 december 2013 08:31

Måndag morgon har startar igång. Jag sitter nu på bussen påväg till gymmet. Ett gritpass väntar nu klockan nio. Träningsvärken från onsdagens pass har äntligen försvunnit och vad är väl då bättre än att fönya den?
När passet sedan är slut ska jag fixa mina röntgenbilder till Gabriel och sedan väntar en heldag framför datorn.. Muntlig redovisning i 15 minuter om vårt projekt från vfun väntar. Ser inte alls fram emot det, hatar verkligen att göra muntliga presentationer. Sen att det ska vara så länge och enskilt gör ju inte saken bättre.. Men när det är klart kan jag bocka av naturvetenskaps kursen och fokusera på tentan som ska skrivas och lämnas in den 20/12. Sen ska jag ha lite julledigt. Visst de är någon text vi ska läsa men inget mer förrän i januari.

Nästa hållplats ska jag av så snart är det dags att svettas lite!

Av Emma - 6 december 2013 23:19

Tejpen som Gabriel satte har nu trillat av men jag känner mig fortfarande lika snygg som när den satt på.. Får se ifall det blir någon skillnad nu när jag inte har den kvar.

Av Emma - 5 december 2013 21:47

Av Emma - 5 december 2013 21:17

Sista dagen är nu gjord, känns väldigt tråkigt.. Men jag har lovat och hälsa på och vem vet jag kanske kan komma dit och jobba med. Jag fick iallafall bra omdömme och även många bra tips att tänka på för att kunna utvecklas ännu mera. Så denna perioden känner jag verkligen att ajg fått med mig mycket!


Nu sitter jag här hemma själv efter en eftermiddag med pepparkaksbak tillsammans med mina små busar, följt av ett arm och bröstpass på gymemt med Rasmus. Jag har fruktansvärd träningsvärk i ben och rumpa efter gårdagens grit och FM, jag börjar även känna av i bröst nu redan.. Får väl se ifall jag kan ta mig upp ur sängen i morgon.

Utanför fönstret härjar Sven runt, får väl hoppas att han inte ställer till med allt för mycket besvär! 


I morgon blir det iallafall en heldag framför datorn. Det ska skrivas självvärdering, det ska göras power pont inför tisdagens muntliga redovisning, det ska skrivas utvärdering om filmningen av mig själv och om det hinns med även påbörja skrivandet av tentan som ska lämnas in strax innan jul.. Så även fast jag fick en dag ledigt som kompensation för aptn så är jag ju inte sysslolös direkt.. Himla tur att ajg har förskolan att lämna mina små diamater på så jag kan hinna med allt som ska göras, och då har jag änså skrivit och förberett en del under veckorna som jag har haft vfun. 

Inte konstigt att man längtar till skolan är över så man bara kan fokusera på att ta hand om sin familj och sitt jobb. Inte massa andra måsten som ska göras på kvällar och helger.


Nä nu ska jag ta och kolla på nån serie eller nåt sen sova för att bita tag i allt skolarbete i morgon.


Av Emma - 5 december 2013 07:35

Besöket är gjort och det gick bra.

Fick en del att tänka på som jag behöver ha med inför slut vfun sista terminen men även även massa positivt. Det var en del saker hon nämnde som jag inte ens hade hört innan så på sätt och vis var det ju rätt bra att hon som skulle kommit inte gjorde det. För jag tror att jag fick ut mer av besöket av läraren än vad jag hade fått av en person från fältet. Jag kan ha fel men jag tror att jag fick ut mer av det iallafall.


Nu är alla måsten gjorda iallafall och idag är min sista dag, känns tråkigt att inte få vara kvar där mer.. Kommer sakna både personalen och barnen. Visst det har varit fyra väldigt tuffa och intensiva veckor på grund av vissa omständigheter men tack vare det har jag verkligen fått ut mycket av denna perioden.

Så det är med sorg i hjärtat jag lämnar dem i eftermiddag!

Av Emma - 4 december 2013 07:37

Det blev inget vfubesök igpr eftersom hon som skulle kommit blivit sjuk. Så istället kommer min lärare idag och ska bedömma.
Jag ska hålla i en aktivitet i ca 20 minuter och sedan ska vi prata om detta i ungefär två timmar. Känns inte alls bra att två oersoner ska sitta och granska det jag gör och säger.. Men vid 11.30 idag ör det över och förhoppningsvis blir jag godkänd med. Jag känner inte att de är några problem alls att göra någonting med barnen, men när någon ska sitta och titta och dessutom två stycken. Nä fy!!

Jag ska även prova på två nya pass på gymmet idag tänkte jag. Grit och Funktional moves. Ska bli spännande, får bara hoppas att min rygg och höft inte protesterar. Ser fram emot kvällen!

Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards