Halmstad mamman

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Ännu en gång, inte som man tänkt sig..

Av Emma - 13 december 2013 22:42

I onsdags fick jag ett telefonsamtal från förskolan. Lucas hade ont i magen och var ledsen. Jag ringde Rasmus och han åkte dit. När han kom dit så kräktes Lucas.. Så ännu en gång blir det flera dagar där planeringen går åt skogen. Stackaren spydde hela eftermiddagen och halva natten, men dagen efter var han pigg och glad igen och ännu är ingen av oss andra drabbade. Men det som inte blev som planerat var ju först luciafirandet, Kevin hade verkligen sett fram emot att få vara pepparkaka och han skulle till och med få gå fram och göra ett litet rollspel. Men en magsjuk bror och han får inte gå till förskolan.. Slucian missades detta året vilket jag tycker är tråkigt, det var ju sista gågen för Lucas del, nästa gågn är han i förskoleklass. Sen var det ju meningen att jag skulle skriva på min tenta med, både i torsdags och i dag. Men det går inte när de är hemma och ta med alla böcker och papper det går inte heller. Då hade jag fått ta med en hel resväska nästan. Så nu känns det som jag ligger en aning efter!

Har suttit nu ikväll när grabbarna lagt sig, Rasmus är ändå inte hemma utan i småland med en kompis. Men det går verkligen inte, jag kommer inte någonstans alls. Står och trampar på precis samma ställe hela tiden, hade man bara kommit igång hade det nog gått lättare. Jag har koll på vad jag vill ha med och har hittat en del i böckerna som ska med men vet inte hur jag ska få med det på ett bra sätt och allt bara låser sig. Skit, skit! Kanske är dags att gå och lägga sig och fortsätta i morgon kväll?! Tröttheten flåsar mig i nacken och huvudvärken skrattar åt mig.

Blir en såndär rolig helg med enbart skolarbeta på kvällarna, men det är bara några dagaar till sedan ska den vara inlämnad och det blir lite julledigt, inget lov för det har vi ju så klart inte, men vi har inga inplanerade skoldagar utan bara läsdagar. 


I eftermiddags blev det en rund apå bion för mig och grababrna när vi lämnat av Rasmus till Fredrik, Turbo såg vi. Båda två tyckte att den var bra men Kevin tyckte att det var lite jobbigt att sitta stilla så länge så han gick runt lite i salongen men det vara bara vi och en mamma med son som var där så det gjorde ju inte så mycket. 

Sen åkte julgranen fram, Lucas och Kevin har ju tjatat i två veckor nu att de vill ha fram den så det var väl lika bra.

Nu lyser den så fint i vardagsrummet.


 



 
 
Emm (emmpe5@hotmail.com)

Emm (emmpe5@hotmail.com)

14 december 2013 14:20

Åhh dom där magsjukorna bara flyger på ungarna helt oväntat. Förstår frustrationen med att det skulle hända igen. Stackars lillkillen! Hoppas det är bättre idag! Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 maj 2016 10:14


Veckorna går, sakta fast ändå fort. I morgon går vi in i vecka 37, alltså bara 4 veckor var till beräknat datum! Jag hoppas ju att det blir lite tidigare men det är väl lika bra att ställa in sig på att gå över istället. Så kan man ju bli glatt öve...

Av Emma - 7 april 2016 19:57


I morgon är det exakt en vecka kvar tills jag slutar jobba. Känns skönt eftersom det är tungt att jobba med magen på en yngrebarnsavdelning. Samtidigt som det ska bli tråkigt. Det har precis kommit en ny kollega i mitt arbetslag och det är mycket som...

Av Emma - 6 april 2016 08:32


Ojojoj vad tiden går! Sist jag skrev något här var i somras och efter det har det hänt massor. Jag är fortfarande kvar på samma jobb men jag jobbar bara denna och nästa vecka också. Sedan går jag hem på gravpeng. För i juni ska det nämligen komma ...

Av Emma - 25 juli 2015 10:13

Det har nu gått en vecka sedan semestern började. Helt underbart att bara få vara ledig, utan stress från skola. Fick även ett glädjande mil igår! Så nu kan jag snart ansöka om min legitimation!! Vet knappt om jag har fattat att jag faktiskt är kl...

Av Emma - 16 juli 2015 09:28

Vi är redan inne på mitten av juli månad. Examen är tagen, uppsatsen är godkänd och examensbeviset är ansökt. Jag har jobbat i en och en halv månad och det känns verkligen kanon!! Men nu är det bara två arbetsdagar kvar, idag och i morgon sedan vä...

Halmstadmamman


Emma heter jag, är 27 år och gift. Tillsammans med min man har jag 2 busiga killar födda mars 2008 och augusti 2009. Jag är nyutexaminerad förskollärare och här kan ni följa min vardag som mamma, förskollärare, fru och mig själv med allt vad det innebär.

Besök

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards